Hvor meget risikoen er nødvendigt at udvikle din forretning?

En virksomhedsejer er grundigt ansvarlige for deres egen økonomiske overlevelse og eventuelt finansielle overlevelse af deres medarbejdere. Virksomhedsejere, for det meste synes at være “risiko takers”, der virkelig ikke let “går med strømmen”. De er opfindsom og lidt tillid, som bare at have deres egen forretning mandat at de besidder disse kvaliteter.

Evnen til at leve med risikoen er dog meget en personlig problem. Nogle virksomhedsejere kan leve med større risiko end andre og nogle kan styre den risiko, der er bedre end andre.

At have evnen til at håndtere effektivt risiko er afgørende for en succesfuld virksomhed venture. Virksomhedsejere skal derfor være i stand til effektivt bedømme hvor meget risikoen er “acceptable” og hvilke erhvervsprojekter er i sagens natur “for risikabelt” og derfor måske skadeligt for den samlede virksomhed.

Mens alle virksomheder skal vokse og ændres konstant for at overleve, hver gang en virksomhed gør en beslutning om at udvide eller øge sit tilbud, findes et minimum af risiko. De fleste virksomheder står over for risici når de indarbejde nye tilbud i deres nuværende dem, tage på nye medarbejdere, når de ændrer deres markedsføringsmetoder tilstrækkeligt, eller når de udvides til nye områder af virksomhed ud over den generelle core eller “forældre” Business.

Hver gang et nyt projekt, venture eller udbud er føjet til en forretning, skal “risikerer indeslutning” være ansat. Det er aldrig muligt at eliminere alle risici helt, men der indeholder risiciene til et acceptabelt niveau vil forbedre oplevelsen og holde de samlede tab på et acceptabelt niveau, hvis svigt af nye venture eller udbud sker.

Virksomhedsejere har brug at vurdere risikoen ved hjælp af følgende principper:

Er denne risiko nødvendigt for den videre udvikling af virksomheden? I så fald hvorfor?

Er denne risiko opnåelige for virksomheden? I så fald hvorfor?

Er denne risiko overkommelig for virksomheden? Hvis ikke, så det bør ikke gøres. En streng, realistisk vurdering af disponible midler og et budget bør arbejdede, før en virksomhed begiver sig ud på nogen form for udvidelse af eller tilføjelse til sin nuværende tilbud.

Er “timing” ret til ny tilføjelse eller venture? Mange gange, hvis en virksomhed oplever en nedadgående cyklus eller andre økonomisk stressende barrierer, er udvidelser eller tilføjelser bedste venstre for endnu en periode i livet i en virksomhed.

Mange virksomhedsejere gøre en af to alvorlige fejl: de enten nægter at gamble på alle, og derfor ikke vokse deres forretning korrekt, eller de gamble for meget, udsætter deres forretning til sådan en høj grad af risiko, der i sidste ende virksomheden befinder sig i finansielle vanskeligheder.

Eksempel A: John har ejede sit eget trykkeri i flere årtier, i hvilket tidsrum han har nydt stor succes. De nyeste teknologier, dog kunne øge Johns klientel og den hastighed, hvormed han leverer sine varer til eksisterende kunder. John, men er grundigt risiko afskrækningsmiddel, bekymret for regning af de udgifter, der ville følge indarbejdelse af den nyeste teknologi, og derfor, John indarbejde ikke dem. Som et resultat, han har mistet nogle eksisterende klienter og mange gange undlader at tilføje nye, effektivt såre sin bundlinje.

Eksempel B: Miriam ejer sit eget ejendomsselskab og gør meget godt med det, beskæftiger 10 personer. Miriam føler behovet for nye udfordringer dog, og beslutter at købe flere investeringsejendomme selv. Egenskaberne hun køber er meget dyre, og behøver megen vedligeholdelse. For at købe dem, låner Miriam “mod” sin eksisterende forretning, bruger det som sikkerhed for lån hun skal erhverve. Inden for blot måneder oplever Miriam flere større reparationer nødvendige på hver af de nyerhvervede bygninger. Hun må låne endnu en gang råd til disse, og finder sig selv gå dybere og dybere ind i gæld. Det bliver en kamp endelig, at selv “holde fast” den oprindelige virksomhed, som hun nu skylder enormt til flere kreditorer.

Som du kan se, John, er meget for risiko afskrækningsmiddel, mens Miriam undladt at tage hensyn til de mange vanskeligheder, der kan opstå med storstilet ekspansion af denne slags. Ingen af delene er korrekte i deres vurdering eller tilgang til risikostyring og hver har skadet deres egne virksomheder som et resultat.

Det gamle ordsprog, “langsomt, men støt, vinder kapløbet” virkelig gælder betydeligt til business og passende risikostyring inden for en virksomhed. Virksomhedsejere bør planlægge grundigt og vejer deres risici helt før man går videre med enhver ny venture eller udvidelse. Virksomheder skal dog også “planlagte vækst” i hele givet perioder.

Business ejere skal bruge deres dom klogt på alle tidspunkter, og bruge det godt, når de overvejer relevante risiko management teknikker.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *